Mammi Eken

Mammi Eken

måndag 25 maj 2015

Jodå lite ork har jag kvar, men var i hela fridens dar tar tiden vägen ??
Varför kommer allt på en och samma gång??
Julrosor samtidigt som jag ser en av granarna "stå i blom"??


Jo nu ser jag att det är ett "tjuvskott" från plommonträdet!!!


Sen verkar de flesta blomsorter ha en gemensam blomningstid.


Syren i olika färger
Clemathis
Rosenkvitten
Löjtnantshjärta

Järnek



Som om det inte var nog, så har datorn strulat i all oändlighet
Dessutom två rejäla "backflyt", men för att bli lite tröstad, så fick jag denna underbara lila blomma av vårt barnbarn.
Ha det så gott
Marianne







                                                                                 

2 kommentarer:

  1. Hej på dig nu var det länge sedan, började bli orolig att något hänt. ja de där datorerna får absolut inte bråka, då blir det inte kula alls.
    Så mycket vackert som blommar hos dig nu, det är en underbar tid och man bara njuter.
    Hoppas du känner dig bra oxå, för det händer ju mycket runt omkring dig, att Uno och Elvis är okej.
    Så söt lila klockblomma du fick, din färg och allt . . . .
    Sköt om dig, må bra kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Har faktiskt inte orkat gå runt i trädgården ordentligt ännu, men jag tror att jag ska våga mig på en rundtur i morgon. Det händer ju grejor hela tiden, så Rolle fick ta kort med min kamera och ta upp den till sjukan och visa mig varje dag. Men bilder slår ju inte verkligheten...dessutom ser nog inte dom som egentligen inte är trädgårdsintresserade saker och ting på samma sätt som oss andra.
    Visselpipan har bara kommit till användning ett par gånger, annars försöker jag klara mig så gott det går men jag får inte böja mig och ta upp saker som jag tappat. Och det gör man ju.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.