Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 15 mars 2015

På G igen.

Får väl ge mig till känna, efter sängliggandet. När jag skulle visa den här bilden, jag Elvis, då fick datorn spel och fram kom namnens hela livshistoria, Presleys alltså. Men så här såg det ut efter "vår" Elvis framfart, när jag låg golvad. Han tyckte inte det var nåt konstigt med den, han hade haft roligt, sa han.
Trodde inte det fanns så många fjädrar i en enda ynklig dammvippa 
Sen gick jag en runda i trädgården, och hamnade bakom vårt lilla drivhus, där det är en komposthög, som jag glömt i många år (så är det när man har gott om mark.)

Även Snödroppar fanns där en massa av.

Datorn har varit inne på service, till vilken nytta. 2 tusen spänn kostade det, till vad nytta, absolut inte. Alla "de fel" jag påpekade är kvar, plus lite annat. Kunde nog lika gärna slängt den i diskmaskinen. Den skall in igen på tisdag, då vi åter skall ha en "utflykt" Röntgen kl 8 tar 1-2 timmar skrev de plus 1 timmes observation. Får gå upp vid 6-tiden,( eftersom Hemtjänsten börjar först kl 7) för att hinna med alla morgonsysslor
Ha det så gott
Marianne

2 kommentarer:

  1. Elvis, tror din matte att en sån där fjädervippa är till nått annat än att leka med!? Det är klart att man måste bita och ruska och släpa runt den!!
    Jag tycker din matte ska vara tacksam över att det inte var en levande fågel som kommit in. Då hade t.o.m. jag blivit utskälld tror jag. Igår kväll när dom glodde på race på TV och bara hade tid för att släppa ut mig på tomten så jag skulle få kissa, då jagade jag koltrasten som bor under altanen. Den håller gärna till i långrabatten - vilket jag inte gillar alls. Och den dumma fågeln såg inte att jag kom ut genom dörren utan satt kvar, så jag kastade mig fram och var riktigt nära att ta den. Men som tur var- annars hade väl matte svimmat och jag inte fått nått mer godis den kvällen - så flög den iväg. Fast väldigt lågt över gräsmattan, så jag kunde springa efter en lång bit! Jättekul!!
    VOFF/Santos

    SvaraRadera
  2. Elvis gillade inte när du låg 'golvad', han var utless hade ju inget annat att göra, *fniss* Ja då blir det så där.
    Nu är det jag som fått influensan, 'låt den komma, låt den gå, låt den aldrig stilla stå'.
    Så vackra dina vintergäck är, de lyser som solen.
    Sköt om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.