Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 8 februari 2015

Milda himmel va tiden går. Måste berätta om något underligt som hände för ett tag sedan. Satt i köket sent en kväll och tog en kopp kaffe, med endast en ljus tänt på bordet. Mörkt ute så in i bomben (Gatulyktan här utanför har tagits bort) Sitter och låter tankarna fly, då fick jag en riktig tankeställare. Utanför vårt hem har anlagts en genomfartsgata och rakt över vägen kommer en gul-grön självlysande fågel flygande. Fattade absolut ingenting !!! Efter ett tag kommer denna fågel flygande igen, men i motsatt riktning !!! En joggare med pannlampa !!! Hade ju inte behövt tänka så hårt så mina lila slingor blev grå i håret.




I onsdags var jag ( Elvis alltså ) på sjukhuset och blev opererad. Sen satte de en fånig tratt på huvudet, och sa att jag måste ha den på, så jag inte kunde slicka på såret. Jag beklagade mig för matte, så hon körde till en djurbutik, och köpte denna fina blå "ballong" som jag har i stället för den vidriga tratten. Kan röra mig hur som helst, utom att komma åt att slicka såret.

Här syns den löjliga tratten också.

Må så gott
Marianne

2 kommentarer:

  1. Men snälla rara, vad har Elvis opererats för!? Något otrevligt, eller har han bara kastrerats? Jag hoppas på det senare, då är det ju inget farligt. Santos är också kastrerad - fast kemiskt. Rolle vill inte att han ska "förändras" och jag ville inte ha honom opererad igen efter allt drama med det nya kisshålet. Så nu har han alltså fått sin andra spruta, men jag vet att vetten ville ta bort kulorna på honom!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Hej! Oj va länge sen jag var här! Jag har kommit igång med min blogg igen efter ett långt uppehåll.
    Operationer är inte roligt för små hundar. Vår minsta lilla pudelkille opererades oxå för ett tag sedan. Han hade sina testiklar satt kvar uppe i buken och det är ju inte bra. Så då blev det operation. Han fick oxå en tratt. Stackars lilla hund... Det fungerade inte alls, så vi skaffade ett bar babybyxor som vi klippte hål för svansen i och det blev mycket bekvämare för honom.
    Hoppas du har det bra och att du får en riktigt fin vår.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.