Mammi Eken

Mammi Eken

torsdag 11 december 2014

Är detta verkligen sant, i Sverige !!!

Som om vi inte har nog, drabbades vi av något fruktansvärt i dag. Att det blir någon sömn i natt, tvivlar jag på. Jag var ute med Elvis, på gården,och då kommer det ner en bil. I och för sig ganska normalt, innan de började bygga om vägen utanför, så man knappt kommer in. Jag kopplar Elvis där ute och två män i 20-23 års åldern kommer in, frågar om jag pratar engelska och snackar om något som jag inte förstår. De inhandlar 1 st ljusmanchett !!!!! tar handen i fickan och upp med en massa sedlar. Svenska 1-500:- sedlar, Papperstior !!!! och lite andra valutor. De pratar med varandra på ett språk som jag inte känner till. De köper 2 st små keramikgrejor, fortsätter att prata. Eftersom det var kolsvart ute såg jag inte vad bil de hade. När de kört härifrån, går jag naturligtvis in till min sängbundne man och berättar om detta obehagliga. Då kommer nästa chock, det var ytterligare 3 män och de gick in i bostaden, som de naturligtvis trodde var tom, då ryter min man:va f-n gör ni här. "Låna toa" får han till svar. En var i köket och kolla en "höll vakt" och när de förstår att här inne var det också folk, fick de extra fart ut och ur huset, då Uno tryckte på larmet som tjöt. Fortfarande efter många timmar är hela jag i uppror. Jodå det är polisanmält, vilket de "polisen" tyckte var bra, fick en massa instruktioner, samt ett samtal från dem av vad vi borde göra. m.m.  m.m. Kommer bekräftelse om några dagar och är rapporterat till närmsta central. Vad är det för land det blivit av trygga Sverige
En sak vet jag säkert, det blir nog dåligt med nattro, ett långt tag framöver.
I morgon skall jag in och köpa den värsta Pitbull jag kan hitta !!!
Ha det så gott, ni som läser detta

1 kommentar:

  1. Eftersom det varit mycket för mig just nu så har jag helt missat ditt inlägg! Det är ju fruktansvärt, men jag blir inte ett dugg förvånad!!
    Min moster och hennes gubbe bodde utanför Mjölby utmed E4:an och där kom det in en kvinna på tomten och bad min moster som var på baksidan om ett glas vatten. Snäll som hon var så gick hon in i köket och hällde upp det.
    Efteråt upptäckte min moster att dom inte bara stulit en massa utan dom hade också placerat ut en massa förskärare i trappan och i rummen. Så hon var tacksamma över att hon aldrig upptäckte vad dom höll på med!
    Min mosters man som då var 85, hon var 80, var längst bort i trädgården, tjuvarna såg inte honom och han såg inte dom. Det hela tog också bara några minuter och tjuvarna hittades aldrig. Det visade sig dock att dom gjort en raid runt om i trakten, en del var drabbade - dom lätta bytena, ensamma kvinnor eller gamlingar - andra hade klarat sig. Tjuvarna var inte svenskar, men dom kunde göra sig förstådda på lite bruten svenska. Dom hade samma klädstil som dom som numera sitter och tigger utanför matvaruaffärerna här på Gotland. Det senare har blivit så fruktansvärt utbrett så det är hemskt. Och även om jag tycker synd om dom så finns det nog dom så behöver mer hjälp och det finns andra kanaler då. T.ex. Röda Korset eller Läkare utan gränser. Jag skulle aldrig ge dom någonting faktiskt!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.