Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 21 september 2014

Har inte varit inne på bloggen på länge, p gr a andra omständigheter, men nu skall det bli av. Det jag tänker skriva om utlöser antingen skratt eller ilska. Men jag skall börja med nåt helt annat. Vi har som jag sagt 3 stora Wiskeyfat som trädgårdskrukor, utanför våra verkstäder. De sjunger på sista versen, så iväg och skaffa nåt annat. Det första jag över huvud taget såg, var den här underbara vasen. Färgen lila så klart, men sen hittade jag 3 rejäla krukor, som vi med all kraft fick in i bilen.
Sen är det skratta eller gråta. De håller ju på med att göra en paralellväg, m.m. m.m. så ingen fattar, men i vart fall slutade vår fasta telefon att fungera. Livsviktigt för oss eftersom personlarmet är kopplad till den. Anmälde skadan en fredag, på måndagen ringer en tekniker och frågar om vi är hemma. Sen hör vi inte ett dugg mer, än att jag ringde telebol. igen. Det var så många trasiga tel. p gr a åskväder m.m. Men eftersom de ännu fler ggr fått reda på larmet, skulle det vara klart senast dagen därpå, d.v.s torsdagen. Inte f-n kom nån tekniker på torsdagen, ringer igen på fredagen, skall åtgärdas i morgon lördag allra senast söndag (katastrofärenden) På måndagen och inget hänt kommer mitt berömda humör till sin rätt och redan dagen därpå kommer en tekniker, som konstaterar att felet inte är inomhus. Dagen därpå kommer en bil och jag får syn på en gubbe uppe i en tel.stolpe. På torsdagen lagas felet, vilket berodde att de hade grävt av hela köret när de höll på med den nya vägen. Det var ju inte precis åtgärdats på en kvart, men blev klart så småningom. Dagen därpå blockeras vår infart och när Färdtjänsten kommer hem med Uno, får de köra via den nya vägen !! Inget konstigt med det, förutom att vägen var avspärrad, och med mycket hjälp kommer bilen in till oss. På min fråga vad de nu grejar med så "har de glömt dräneringsrören" !!! Så småningom blir vägen körklar igen, och då kommer en sån där monstermaskin med larvfötter !!! Det var bara det att larvfötterna var bredare än vägen, "blev riktigt snyggt".
Den här gruppen köpte jag för att piffa upp bordet på köksaltanen, det är bara det att skatorna  tycker detsamma, i alla fall att undersöka mossan.
Att jag är "lilaoman" är väl tydligt.
Sommarens sista ros är väl den här, tror jag.
Lille Elvis är vår ljusstråle.
Ha det så gott allihop
Marianne

6 kommentarer:

  1. Ja vad är det som händer hos er, är det någon som driver med er eller vad.
    Det heter ju att mycket ska man höra innan öronen trillar av, men de har ju redan trillat av flera ggr.
    Särskilt när man läser vad som händer hos er, kan folket aldrig göra någon 'grej' riktigt någon gång.
    Nå det är så dumt så jag bara skrattar nu. vad är det för klantskallar som jobbar där ???? !!!!!
    Tur att Elvis är solstrålen hos er, fast han inte är lila i färgen, *fniss*
    Sköt om er, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar man vad det är för folk sånt här? NÅGON måste ju vara platsansvarig, har han (är oftast en han konstigt nog) ingen som helst utbildning eller kunskap om vad han håller på med? Ni är ju inte ensamma om att råka ut för idiotiska misstag precis. Just det här med uppgrävningar av saker och ting när det ska byggas/ändras något händer ju nästan jämt.
    Man kan bli galen för mindre, speciellt om man är kvinna och gillar att ha saker och ting under kontroll - och planerar sina eventuella ombyggnader/ändringar INNAN man börjar riva. Så vansinnigt.....
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Tänk att det alltid är en massa att göra när man bor i eget hus. Det tar aldrig slut!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Men vilket evighetsprojekt de arbetar med hos dig! Ska inte eländet vara klart snart så att du vet vad det är du har att anpassa livet efter? Inte konstigt att byggen kostar så mycket mer än budget, när de är sådana klåpare som jobbar med dem ...

    Vad gäller keramiken så drejar jag ingenting - det finns ju så mycket man kan göra med andra tekniker! Fast lite sugen är jag allt att prova drejningen igen, det gick ju hyfsat bra förra våren. Det som hindrar mig är att de andra på kursen är så rackarns skickliga och jag är total nybörjare.

    Varm kram till dig i höstsolen!

    SvaraRadera
  5. Jag har även haft kurser i keramik under många år. En grej jag aldrig glömmer är en som skulle göra en ganska hög och stor vas. Såg ju redan att den var sned, hon fortsatte och den bara pajade ihop. Rör den inte skrek jag. Ifrån den vinkeln jag stod, så såg den ut som en stor känga, med plös och hela alltet och en stor spricka. När de andra såg vad ja sett, så var den exemplarisk, exakt en kopia av en väl sliten känga, med plös o.s.v. Bara att göra några hål till ett skosnöre, så var den klar. Urläcker Ang det eviga vägbygget, så fick de stänga av vår infart i förrgår igen, gräva upp och lägga ner vad de ytterligare hade glömt. De var bussiga nog att kolla med oss, om in och utfarten !!!!
    Tack för din kommentar, skall nu upp på altantaket och få bort alla de miljoner björkfrön, som ligger under själva taket, alltså på plasttaket !!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstod att du skulle gilla den riktigt lila (och gröna) tulpanen! *fniss*
    TREVLIG HELG & KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.