Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 28 september 2014

Har gjort en uppfinning som garanterat är världens billigaste och enklaste, så något patent tänker jag inte söka. Det gäller de där vidriga björkfröna, som kan ta sig in precis överallt. Vårt altantak var översållat av dessa monster. Tog en hel del underifrån med dammsugaren, men sen var ju varannan ovanifrån. Försökte att spola ner dem, inte så bra. Efter ett par dar såg det ut som jag sått krasse där uppe. Upp på taket, 3 bitar träskivor (för viktens skull) 3 olika sorters penslar för att ta det bort från taket. En rätt kraftig som jag använt vid oljemålning, funkade inte så bra, prövade 3 andra från vår "målarbod" inte bra de heller. Kör och köper 2 olika elementborstad, är ju vinklade o.s.v. Var för mjuka borst, vad skulle jag då göra. Jo här kommer mitt "patent". Ta en gammal tandborste en mått-stock samt lite teip. Kanonbra. Tandborsten var lagom hård, skaftet kunde bli hur långt som helt, var lite pilligt men det funkade utmärkt.
Detta skrev jag i fredags kväll, hann inte mer, skulle fortsätta i går, tiden räckte inte till. Tyvärr i dag söndag, var ambulansen och hämtade Uno igen. T o m lille Elvis känner av den avgrund jag befinner mig i.

Marianne

3 kommentarer:

  1. Neej, förstår inte hur mycket hemskt som kan drabba en del! Det är rent ut sagt för jävligt.....
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Du kämpar på Marianne och jag tycker du är duktig som klarar så mycket själv, ja du är liksom tvungen.
    Du hittar alltid på en massa bra lösningar, en liten Einstein tro jag du är, hi hi . . . .
    Tråkigt med Uno, det är ju jobbigt både för honom och dig, men vad göra . . . .
    Sköt om dig, styrkekram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Eftersdom din dator krånglar så vet jag ju inte om du kan se det här, så jag ska göra en kort kommentar. (Inte lätt för mig!)
    Här är det full fart med massor av "måsten" just nu, så jag hinner knappt med att blogga. Vilket känns trist, för det är ju en "ventil" där man kan skriva av sig det man går och grunnar på.
    Just nu är det naturligtvis min väninnas död och att jag ska till hennes begravning i om 10 dagar ungefär. Absolut inget jag ser fram mot, så jag har gjort Stockholmsbesöket så kort som möjligt. Åker upp sent en dag och hem sent dagen efter.
    Det had eju vasrit trevligt att ha lite kul med dom andra väninnorna, men man komme rju inte vara på humör för det precis. Jag ska dock träffa dom ett par timmar i Sickla Shoppingcenter efter begravningen och äta middag med dom precis innan jag åker hem. På så sätt hinner man inte grubbla så mycket utan man får skärpa till sig.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.