Mammi Eken

Mammi Eken

måndag 2 juni 2014

Helt otroligt !!!

Jag skrev ju för ett tag sedan, att vi var på 20-årsfest och att jag där köpte en cykel !!!! Nu har det hänt en otroligare grej !!!
Vi hade ett sammanslaget kalas här för att fira 2 som blev 75 år en som blev 55 år, ett bröllopspar firade 55 år, en blev 30 år och en blev 20 år, samt allra mest 1 goding som blev 1 år nämligen ELVIS. Hade det väldigt mysigt och underbart. Då kläcker jag ur mig, är det ingen som skall köpa en cykel nu när vi har fest, Nejdå det var det inte, men vårt ena barnbarn (30-åringen) sa, nej ingen cykel, men en bil !!! Hon tar sin app och kollar, jo där är en som verkar bra och hygglig i pris. Kollar vidare och det visar sig att säljaren bor 5 km från vårt. Vad händer, jo hon ringer upp och får besked att hon kan komma och titta på den om en ½ timme. Vår son åker med , är "biltokig", och det visar sig att de nästan bor grannar. Kollar bilen helt o.k och pressar priset. Helt klart. Sen fortsätter kalaset ett tag till. Dagen efter får hon överta den!!!!
Vi fick 2 st av dessa underbara blomarrangemang, båda givarna blev lite bestörta, vi tycker de är helt underbara.
I trädgården växer och blommar det så det står härliga till.
Så en närbild av dessa underbara Irisar
Denna Rododendrun (eller hur det stavas) fanns här när vi köpte denna gård, alltså för 28 år sedan, då stod den på norrsidan och fick 2 st blommor, samtidigt som vi fick veta att den inte skulle klara att bli flyttad, eftersom den också var så gammal. Det rådet lydde vi inte, utan flyttade den till en soligare plats.Så här ser den ut i dag.
Denna underbara lila Orkidé fick vi också på "kalaset", har en lila som blommat oavbrutet i över 4 år tills förra veckan då sista blomman föll av.
Börjar så smått att fundera vad nästa "kalas" skall leda till. Först en cykel, sen en bil, nästa projekt får väl bli en buss, eller det räcker med en Jeep ???
Ha det så gott
Marianne

6 kommentarer:

  1. Två ska man vara . . . . . men visst tackar man för dessa båda vackra små sötingar.
    Irisar är vackra även vallmon, starka vackra färger som jag gillar.

    Vad kul med släkt kalas i denna ljuva tid.

    Må så gott alla, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Du glömde flygplan.....! *fniss*
    Christina var ju här förra veckan och då gick vi igenom alla tider för semestren och så hjälpte jag henne med tågbokningen till alvesta. däremot passade inte dom billiga biljetterna hem därifrån, så då får hon åka från Nässjö istället. Men det går precis lika bra för oss. det är lika långt från Alvesta till Oskarshamn, som det är från Nässjö - och det kan bli kul att komma till ett annat ställe.
    Men...vi pratade om förra resan och vi kommer ju förbi - fas tlite längre stund - den här gången också. Ska bli spännande att se hur Elvis (som antagligen är i trotsåldern) och Santos (som är kemiskt kastrerad) kommer överens, eller hur?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Det är inte klokt vad man glömmer nu för tiden. Jag skulle ha skrivit det här redan i förra kommentaren; Du skrev att du inte planterat Irisen du visar, men den ser misstänkt ut som min Midnight Majesty och jag har ett svagt, men mycket svagt, minne av att du fick en liten rhizom för ett antal år sen. Kan det stämma.....!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Det är helt klart att dina glasögon är BETYDLIGT snyggare! Vi höll på att skratta ihjäl oss när Rolle fick sina skyddsglasögon, men dom fungerar och det är ju det viktigaste!
    Här är det fortfarande varmt och soligt, men i morgon när vi ska ha gäster på sillunch (sa ifrån, orkade inte göra middag) så blir det väl iskallt så man måste sitta inne.
    Idag vattnar jag och så ska jag rensa lite (kan man "roa" sig med hur länge som helst) innan jag åker till Hemse för att handla sillen med tillbehör. Fast ingen nubbe, det blir alkoholfri lunch. Det har blivit så mycket vin sista tiden så nu får man ta det lite lugnt.
    KRAM till er alla tre och ha en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR!
    Susie, Rolle & Santos

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en riktigt fin midsommar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Gratulationer till er som fyllt år. Bättre sent än aldrig och tyvärr blir det så nu för tiden. Har svårt att skriva kommentarer när man inte mår så bra speciellt när jag vet hur du har och haft det.Om du tolkar min bild så förstår du att det är väldigt snurrigt här. Skall försöka ringa dig nån dag. Ha en bra fortsättning på helgen. Kramar.

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.