Mammi Eken

Mammi Eken

lördag 24 maj 2014

Vilken komplimang jag fick !!!

Sist när jag var och handlade, skulle jag även köpa dammsugarpåsar, hade kollat på nätet var sådana fanns. Nejdå den modellen hade utgått, tyvärr. Berodde nog på att den i stort sett är outslitlig. Fick hjälp i affären, och han trodde att denna påse skulle passa. (öppet köp) När jag kommer till kassan, sa jag som det var, skall testa dem, men det är klart dammsugaren en Nilfisk köpte jag för 28 år sen, så det är inte underligt om den utgått. Köpte du den för 28 år sen ??? då var du inte gammal när du köpte den, sa killen i kassan. Visst värmde det.
Som sagt en gammal, kanonbra och ful grej, brukar kallas för mjölkanna. Bättre dammsugare finns nog inte. Använder den förutom i hemmet, i min keramikverkstad, suger upp löv från stenarna som ligger på byggplast, där det just står en gammal mjölkkanna, en slipsten och lite annat.
Ett gammalt Whiskyfat, har vi delat på mitten och har planterat i dem. När vi grejade till dem, la vi de upp och ner på gräsmattan, för att ev. kvarlämnad dryckvara, skulle rinna ut. Gräset dog, där de stått och det kom inte tillbaka det året !! Så här ser de ut
Bågen i bakgrunder är stöd för "slingerväxter" som inte är så stora ännu. 
Den här "plåtlådan" vet inte vad de heter, de användes för att strö ut frön, och bars med en rem runt halsen, och lådan på magen. Där syns rester av en barrbuske, som blev 2 förkrymta, efter att jag brännt ogräs och kom lite för nära. Med penséer och solcellslampa, ser den rätt o.k. ut.


Ha det så gott
Marianne

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig hörna det blev, stenar är snyggt tycker jag.
    Man kan använda alla möjliga slag kärl till att plantera blommor i.
    Ovanligt är spännande.
    Ha en skön söndag, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Visst har man en del gamla saker, bl.a. har vi en video som vi sparat (samt en massa videoband naturligtvis) för rätt var det är går det inte att köpa en sån.
    När Christina var här så pratade vi om hur kul det ska bli att träffa er igen, det är faktiskt inte så långt kvar. Jag hjälpte henne med att boka SJ-resan till Alvesta + att vi lämnar henne i Nässjö den här gången. Kan vara kul med lite omväxling för oss som ska till Oskarshamn sen. Det är lika långt som från Alvesta men för henne är det en halvtimmes kortare hemresa till Stockholm.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.