Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 18 maj 2014

Dessa underbara syrener. Synd att de blommar över så fort.
Denna syrenbusken var här ni vi köpte gården får 28 år sedan. Är snart lika stor som huset.

Ramslöken är nästan lika god som vacker, tycker jag i alla fall.

En av våra rosenkvitten, har spridit sig ända ut på gräsplanen.
Nu är det slut på det "roliga". Skall visa vår "pool" som vi påtvingats.
Detta är alltså vår tomt. Här skall byggas en ny väg, rakt igenom vår tomt. Information ???? vad är det, vi har då inte fått någon.
Det här är vår tomt på andra hållet. De har satt upp en "mur" längs hela Riksvägen, men en öppning så vi kan komma ut och in. Inte så himla lätt när det kan stå i bredd rakt över vår infart, En Pick Up en personbil med blinkande lampor, och så en stor Dumpers.
Att försöka få information eller något, är totalt omöjligt, svarar inte på brev, ringer inte upp "just nu kan jag inte bl bl bl men lämna ditt tel.nr så ringer jag upp. Tyvärr talar de inte om vilket årtionde det blir. Men det är klart kan man se "att jorden är rund" på ett flygfoto över tomten, så begriper jag att de har det svårt. Nu är adrenalinet slut för i dag.
Ha det gott ni alla
Marianne 


5 kommentarer:

  1. Er rosenkvitten skulle man ju gärna ha velat sett! *fniss* Men tänk att era syrener slagit ut, här har knappt bladen visat sig!!
    Jodå, jag är nog modig men överdraget låg på och det var inte "monterat" ännu så jag kunde inte ta bort det själv. Idag har Rolle fixat det - och då kan man ju inte det störa honom. Och så har det regnat till och från men tempen var uppe i 19 - så i morgon då jäklar.....
    En gång när Christina - som ni har träffat - var här så badade vi jättetidigt en morgon på andra sidan ön. Det var svinkallt så vi doppade oss bara hastigt. Det visade sig bara vara 9 grader!
    Men det roliga var att ni vi gick upp från badet mot parkeringen kom det ner ett par pensionärer klädda i badkläder och dom frågade oss hur vattnet hade varit. Vi svarade att det hade varit jätteskönt! Undrar vad dom tyckte om oss efter sitt bad..... *fniss*
    KRAM
    Susie, badnymfen

    SvaraRadera
  2. Helt plötsligt så ser jag nu HELA ditt inlägg, både bilden på rosenkvitten och på hur hemskt ni har det! Inte kul!!

    SvaraRadera
  3. Ja du Marianne det är inte värt att jag skojar med dig då,
    och undrar om du tar något morgon dopp i pölen, *fniss*
    för då åker jag väl på en snyting, ha ha nu är jag här . . . . .
    En mycket trist historia.
    Tur du har Uno och Elvis i huset, och alla vackra syrener som blommar och doftar så gott nu. Här har inte syrenerna riktigt fått fart, men snart !

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Måste kolla igen. Jag skrev en kommentar men ser den inte. Du kanske granskar innan de publiceras?

    SvaraRadera
  5. Nä, den försvann ut i cyberrymden!
    Tänkte skriva vad jag tycker och känner om det som drabbat er, men inser att någon kan se det som hot och så åker jag dit för något olagligt. Det vore ju synd.
    Varm kram. Igen.

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.