Mammi Eken

Mammi Eken

lördag 3 maj 2014

Dessa underbara Backsippor, lyser verkligen upp vår "Pumprabatt", får nog skaffa flera.

Sen kan man ju bluffa lite grann för att få det snyggt. Dessa underbara Näckrosor fick vi av vårt ena barnbarn, som tack för hjälpen.
Dammen är ju inte precis nystädad, men en rolig grej påminner mig om när den gjordes. Jag gjöt den själv och när det bara var att lägga de runda stenarna i bruket, var jag lite väl mycket optimist. Trodde det skulle gå fortare, så jag började så smått med middagen, vilket blev totalt fel. Middagen var på gång, ungnsbakat samt potatismos. Min man kan väl i stort sett koka ägg och kaffe, så han står i dörren och frågar hur jag jag nu och sen hur jag sen. Middagen blev klar lite innan jag var klar, men det funkade.
Vi fick ytterligare en present, nämligen 2 st ljusstakar i "gråsten" som passar bra på brunnslocket. När de inkluderade ljusen brännt upp kan man ha marchaller, blockljus, värmeljus eller vad man vill
Ha det så gott ni alla
Marianne

3 kommentarer:

  1. Kul med presenter! Jag gillar ALLT och har aldrig i hela mitt liv blivit besviken på en!!
    En rolig grej i sammanhanget är att dom infödda gotlandsvännerna (gutarna) vi har, dom tackar aldrig för en present! Varken när dom får dom, eller efteråt. Jag vet inte om det är sed här på landet på ön, eller om dom bara är ouppfostrade - men jättetrist är det. Som givare vill man ju gärna få ett uppskattande tack eller åtminstone någon reaktion. När man inte fått det så vet man ju inte vad man ska ge nästa gång. Därför har vi börjat med att ge en flaska vin...trots att jag tycker det är roliga att köpa nån grej!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Så SNYGGT det var med brunnslocket och stenarna! Åh! Undrar om du visat det på någon bild förut, för jag minns inte att jag sett det?

    Hoppas att det blir ett reportage i lokalpressen till att börja med och rikspressen därefter. Säg till om/NÄR det händer!

    Och cykla lugnt, använd hjälm! Kram!

    SvaraRadera
  3. Nämen se så fint det blev, riktigt gulligt och en liten groda håller koll på den 'lilla dammen'. Bra jobbat Marianne ! Trevligt med presenter också.

    Kram må gott/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.