Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 27 april 2014

Helt otroligt !!!

Slå detta den som kan !! Vi var på vårt barnbarns 20-årskalas, med god mat, och dryck och mycket positiv anda. Va gör jag då? Jo jag köper en CYKEL. Har berättat om att en damcykel stod på gården en dag då jag kom hem. Det visade sig ju att vår son cyklat hit för att bl a hämta sin gamla "asfaltbubbla" -59:a som bott hos oss i vinter. Frågade honom på kalaset om han skulle hämta sin cykel eller jag kunde överta den. Är inte min, utan "Kajsas" en kompis till vårt barnbarn, som också var på kalaset. Frågade om hon skulle hämta den, nej inget jag vill ha igen sa hon. Får jag köpa den då, frågade jag, Nej sa hon skall inte sälja den, utan du får den !!! Naturligtvis tackade jag ja och gav henne 300:- som inte ville ha, p gr a skicket !!!! Har börjat att pyssla om den, köpt ny sadel och skall naturligtvis måla om den i någon lila nyans.
Dagligen är Elvis ute och åker med Husse och "Johanna" 
Har t o m egen åkplats, men trivs inte så himla bra i den.

För övrigt går livet på "som vanligt" D.v.s. ingen försämring i alla fall. Tycker inte att jag gör annat än drar upp ogräs, blir ju så med en stor tomt.
Ha det så gott
Marianne

2 kommentarer:

  1. Grattis till 'nya' cykeln, det är kul att cykla.
    Men vad mysigt Elvis och Uno har det på sina 'utflykter'. Gullig är han i korgen den lille rackaren.
    Gullig rabatt har du också, att dra upp ogräs är du inte ensam om Marianne. Det blir man aldrig av med.
    Ha de så gott i Valborgs helgen, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blev av att se Uno och Elvis! Underbara bilder!! Förr när vi hade vår tax Brasse så cyklade Rolle med honom varje dag. Ja, han cyklade alltså en lång runda och eftersom Brasse var lite till åren - han blev 18 år - så fick han springa tills han tröttnade, sen fick han "åka korgen". Tyvärr blev Rolle nersparkad och slagen av några "framtidslöften" och slagen en gång när han cyklade med Penny när hon var liten så efter det tröttnade han, förståeligt. Så det blev aldrig så igen.....
    Här jobbas och slits det, både med att få ner alla träden men också med att fixa till runt poolen (som är så gott som klar). Ska gräva runt den, lägga kantsten och sen grovt grus. Sen om någon vecka när vädret blivit bättre ska Rolle lasera hela byggnationen och så ska vi fylla den och ta årets första dopp.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.