Mammi Eken

Mammi Eken

söndag 6 april 2014

Positiva veckan !!!

Har ju skrivit om hur "duktig" jag varit. Demonterat och kört ut den pajade tvättmaskinen, bytt toalettstolar, men skruvarna ner i golvet var inte på samme ställe, borrning i betong "rekommenderades" av maken. Borra i betong, inte min grej. När jag kom hem från shoppingrundan i fredags, blev jag förvånad.       På gården står en damcykel !!!! Går in och Elvis är försvunnen. Fattade ingenting. Går runt Butikshuset och vad ser jag. Jo en lycklig Elvis, som vår son tog med sig ut. Vad gjorde sonen, jo borrade i betongen och skruvade i, själva stolen. Han hade cyklat hit för att ta hem sin "asfaltbubbla" som bott hos oss i vinter.         Jag hade inte observerat att den gamla tvättmaskinen, var borta   De fick besked i affären att de skulle komma på eftermiddagen     eftersom jag inte var hemma på förmiddagen. Eftersom vi är en trogen kund hos affären, fick jag gratis transport hem med tvättmaskinen, tyvärr inte installationen, en bagatell.                     Transporten hit med tvättmaskinen gjordes av en kompis till vår son. De blev väl lika överraskade av att de kände varandra. Maskinen var installerad och klar, toppen.
Sen har jag målat om våra betongkrukor, först stålborste och finlir sen blev de planterade några ynka penseér, mer blommor snart.


Vi har haft rena sommarväder, ett par dagar, när jag sen på kvällen går vår lilla runda Elvis och jag, möts vi av detta !!
För övrigt växer det så det knakar, blommor och knoppar överallt !

Ha det gott !!
Marianne

3 kommentarer:

  1. Tänk vad glad man kan bli för att få lite hjälp! Och inte så lite hjälp heller förresten!!
    Skönt med hjälpsamma människor. Just nu håller jag på att få lite "trädgårdshjälp" av Rolle. Fast det är ett mer en teknisk sak och då går det alltid bra. Det han gör just nu är en piedestal av CD-ställ med belysning på - och det var tydligen kul! Vi har nu fem CD-piedestaler; en med en ljuslykta på altanen, en med en stor flat kruka i gräs- och bamburabatten, en med en stor hög kruka mitt i min rosenfolly, en med ett hemgjort "kosntverk" och så nu en med lampor! CD-ställ är lite av vårt signum.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig Marianne och fixar så mkt själv, så någon gång kan du behöva få hjälpe. En Tvättmaskin kan man inte vara utan, då blir det katastrof, för att använda tvättbrädan vägrar jag, ha ha ha . . . . . . .

    Ser jag rätt är det hagel stora som golfbollar, fniss*

    Sköt om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Mammi. Vad gott att få sån hjälp. Du kan skicka hit dom när dom är färdiga för jag behöver oxå hjälp men "Den Trötte" är inte tillgänglig.... Men som man säger: Bra karl reder sej själv... Naturligtvis menar jag bra KVINNA reder sej själv. /Knatten

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.