Mammi Eken

Mammi Eken

torsdag 27 mars 2014

Vilken idé, Eva

I mitt förra inlägg, visade jag alla de fordon som var på vår tomt. I ärlighetens namn är de inte färre numera. Dumpers, grävmaskiner, larvfötter, lastbilar med släp m.m. Då tipsar Eva att jag kunde leka Lapp-Lisa och ta parkeringsavgifter. Smart tänkt. Så kom jag på att eftersom det bara var supermaskiner, kunde jag ta betalt per kubikmeter !!! Tyvärr hade ingen av dem kontanter utan bara kort!!
Lite får man ju skoja om men vissa grejor går aldrig som man tänkt sig. Eftersom det är vår har vi (Elvis & jag) haft mycket utearbete, i dag skulle vi t ex skrapa ren våra betongkrukor som står vid ingången, och måla om dem, har köpt penseér så det skulle bli fint, och så bränna allt oönskat ogräs runt omkring här. Vad händer då, ju regnet står som spön i backen, så planerna ändras. Det blir till att putsa fönstren på altanen, där regnar det ju inte. Sen måste jag skryta om en sak jag gjort, utan instruktion. Vår tvättmaskin pajade, så jag var inne i stan och köpte en ny. Den kommer först i morgon, så jag hade tid att montera bort den gamla och med hjälp av en säckkärra fick jag ut den på gården.
De var allt för denna gång
Ha det så gott ni alla
Marianne

3 kommentarer:

  1. Men det är bara inte klokt vad du är duktig - och teknisk! Synd på målningen av krukorna, förstår att det är ett "smörjobb" men vädret verkar bli bra över helgen så du grejar det säkert då!
    Vad blir det för färg? Och vad är det för penséer!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Vad kul Marianne att du tog mig på orden, ha ha ha. . . . du hade kunnat bli riktigt förmögen, *fniss* Fy vad trist att ha alla dessa maskiner vid knutarna, jag hade blivit totalt galen, men vad hade det hjälpt ? !
    Tur du har lite annat också att tänka på nu i vårens tider.
    Ja vad blir det för färg på krukorna ?
    Du är riktigt rådig Marianne, men det är ju ingen nyhet som jag förstått är du en rackare på lite ut av varje. Ja du måste ju när Uno är sjuk.

    Ta hand om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Det blir nog krukmålningsväder i helgen!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.