Mammi Eken

Mammi Eken

lördag 10 oktober 2015

Bättre sent än aldrig !

Har varit lite ineffektiv de senaste månaderna. Kan bero på att jag varit "gräsänka" så många gånger.
Det som har inneburit mitt liv, är nog ingen som vill läsa om .Jag väljer i stället att visa en del av våra senaste blommor.I fjor var jag lycklig över att vi knappt hade fått ekollon, brukar va 7-10 skottkärror varje år. I fjor var det nog ½ kärra. Himmel va glad jag blev. Men i år får jag nog de som "saknades" i fjor. Eken ger så fin skugga, så den vill vi inte ta bort. Å andra sidan om somrarna skall bli som i år, kan det kvitta om den är kvar. Har köpt ny dator (som jag inte än behärskar) samt en ny mobil, med alla finesser som tänkas kan, vad jag nu skall med den till. (den gamla la av) Här är några av de blommor vi fortfarande har kvar.







Det var en del av blommorna som är kvar. Så har vi ju vår stolthet Vindruvsrankan, som är 25 år gammal och brukar ha mellan 60 - 100 klasar. I år chockades vi med över 300 klasar, vilken grej, blå druvor. Problemet är tyvärr att de nog inte hinner mogna, och då är de sura som citroner. De har nog någon vecka till på sig, sen blir vi snuvade på de godbitarna. Tyck synd om oss!
Ha det så gott
Marianne

7 kommentarer:

  1. Många druvor hos oss med...Vet inte heller om de hinner med att mogna...Vi kan tycka synd om varandra...Kramen! AnnA

    SvaraRadera
  2. Åh vad trevligt att du är "på banan" igen! Har saknat dina inlägg!! Vad är det för dator du köpt, jag blir nog tvungen att köpa en ny också. Min gamla bärbara har för lite kapacitet och den stationära har något skit i sig så den tar evigheter att starta. Så den måste jag snart skrota. Men jag har några viktiga saker i den som jag inte kan föra över till den bärbara på grund av att den nästan är full så den står kvar och tar upp en massa plats.
    Igår gjorde jag vindruvsgele på svarta druvor men.....den har inte stelnat! Så nu måste jag koka om alla burkar!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Hej där, kul att 'se dig igen', vad bra ny dator och ny mobil. Såklart du ska hänga med utvecklingen och inte stanna i det förgångna, du (vi) är väl tuffa käringar som vill se vad som händer i världen och på google, inte sant. Man lär sig alltid något nytt och det blir man aldrig för gammal till.
    Ta en sak i taget så ska du se att du lär dig ett och annat, man måste inte kunna ALLT på en gång . . . .
    Vackra bilder i varje fall på alla blommor och vinklasarna ser mumsiga ut även om de nu är sura. Så då blir det inget 'MAMMIS VIN', hi hi hi . .
    Sköt om dig vännen kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentar, kul att se att du är på benen.
    Det är möe som ska skötas om innan vintern och du får ju göra allt själv. Du kommer att kunna det du behöver med din nya dator och mobil.
    Man behöver inte lära sig allt helt onödigt.
    Men teknikens 'under' är fantastiskt.
    Kram till er 3 må då gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Känns som om det är dags att skicka en stor kram igen <3

    SvaraRadera

Jag blir så glad, för varenda kommentar.